표현2020. 12. 29. 19:11
728x90

[본문의 동영상 강의 연우리 영어 유튜브]  3RK-NsR33gw

#   Tania looked pale and terribly fragile propped up against the white pillows.

   Her words, however, were brusquely characteristic. "Stop looking like that. There's nothing much wrong with me. My ankle will be fine."

   "I guess you know how sorry I am." Nell came forward. "I never dreamed this would happen. It should have been me. I was the one he was after."

   "Don't flatter (A)[    ]. Maybe at first, but he found me a very appealing victim." She smiled without mirth. "He thinks I'm special. Isn't that nice?"

   "How can you joke?"

   Tania's smile vanished. "It's the only way I can cope," she whispered. "I don't think I've ever been that frightened. He just kept coming at me. I couldn't stop him. It was like that with you, wasn't it?"

# 빈칸 (A)에 적합한 단어는?

[해석]   타니아는 흰색 베개들에 기대고 있었는데 창백하고 아주 연약한 보였다.

   하지만 그녀의 말은 전형적일 정도로 무뚝뚝했다. "그렇게 그만 봐. 나 잘못된 거 많지 않아. 내 발목도 괜찮아질 거야."

   "내가 정말 미안한 거 알 거라고 생각해." 넬은 앞으로 다가갔다. "이런 일이 일어나리라고는 결코 꿈도 못 꿨어. 내가 당했어야 했는데. 내가 그가 쫓던 사람이니까."

   "자뻑 하지 말아요. 처음에는 그럴지도 모르지만 내가 아주 매력적인 희생물임을 그는 알게 되었죠." 그녀는 흥 없이 미소 지었다. "그는 내가 특별하다고 생각해요. 그거 멋지지 않아요?"

   "어떻게 농담을 할 수 있어요?"

   타니아의 미소는 사라졌다. "그렇게 해야만 극복이 되니까요."라고 속삭였다. "내가 그렇게 겁을 먹었던 적은 없었던 것 같아요. 자식이 계속 날 공격하려 했어요. 그를 멈추게 할 수가 없었어요. 자기도 상황이 그랬던 거지, 그치?"

[정답] (A) : yourself

[해설]

Don't flatter yourself. : 잘난척하지 마. 잘난 줄 착각하지 마.

자신에게 아첨하다 : 자신이 아주 잘났다고 생각하고 스스로에게 아첨할 정도면 착각이 매우 심하다. '자뻑 수준'이라 할 만하다.

cf. I'm flattered. "과찬의 말씀."

cf. Don't flatter me. "비행기 태우지 마세요."

Posted by 연우리