편입 문법 3000 Plus2020. 12. 21. 06:37
728x90

[동영상 강의 유튜브 연우리 영어] →​ https://youtu.be/u2RmlBY8B0k

[CT1-31]0264. [경희대학교 2010]

어법상 맞는 것끼리 짝지은 것을 고르시오.

When a Korean woman who lives in the United States arrived at work one morning, her boss asked her, "Did you get a plate?" "No...," she answered, ⓐ_________ what in the world he meant. She worked in an office. Why did the boss ask her about a plate? All day she wondered about her boss's strange question, but she was too embarrassed to ask him about it. At five o'clock, when she was ⓑ_________ ready to go home, her boss said, "Please be on time tomorrow. You were 15 minutes late this morning." "Sorry," she said. "My car wouldn't start, and..." Suddenly she stopped ⓒ_________ and began to smile. Now she understood. Her boss hadn't asked her, "Did you get a plate?" He had asked her, "Did you get up late?"

ⓐ ⓑ ⓒ

(A) to wonder - to get - to talk

(B) to wonder - to get - talking

(C) wondering - getting - talking

(D) wondering - getting - to talk

[CT1-31]0264. [stop '~ing'와 'to V']

정답 - C : ⓐ 동시 상황을 표시하는 것이므로 분사 구문을 사용해야 한다.

ⓑ 준비를 하고 있는 중이었으므로 진행형이 쓰여야 한다.

ⓒ 말을 하던 것을 중단한 것이므로 동명사를 목적어로 취해야 한다.

[해석] 미국에서 사는 한국 여성이 어느 날 아침 직장에 도착했을 때 상사가 “접시 얻었어?”라고 질문했을 때 “아니오.”라고 대답하면서 도대체 왜 그런 질문을 했는지 궁금했다. 자신은 사무직인데 왜 상사가 자신에 접시에 관해서 물은 것인지가 궁금했던 거죠. 하루 종일 상사의 그 이상한 질문이 궁금했지만 황당해서 물어볼 수도 없었다. 다섯 시에 퇴근 준비를 하고 있을 때 상사는 “내일은 제시간에 출근하세요. 오늘 아침엔 15분 늦었어요.”라고 말을 했다. “죄송해요. 오늘 차가 시동이 걸리지 않아서 그리고 ...”라고 말하다가 말을 중단하고 웃기 시작했다. 이제 이해가 간 겁니다. 상사가 질문한 것은 “디쥬 겟 어 플레이트?”라고 질문한 것이 아니고 “디쥬 겟업 레이트?(늦게 일어났습니까?)”라고 질문했던 것이다. (발음 상의 혼동에 대한 이야기이다.)

 

 

[CT1-32]0265. [세종대학교 2003-2]

In 1870, ____________, John D. Rockefeller and others created the Standard Oil Company.

(A) that oil prices fluctuated                           (B) despite fluctuating oil prices

(C) but the oil prices fluctuated                      (D) oil prices were fluctuating

[CT1-32]0265. [연결 불가능한 두 개의 절]

정답 - B : '전치사 + 명사'로 잘 연결되고 있다.

A : 'that 명사절, 주어 + 동사~'로 연결될 수 없다.

C : 맨 앞에 나온 'but'는 뒤에 나오는 두 개의 절을 연결할 수 없다.

D : 두 개의 절을 연결하는 접속사가 없다.

[해석] 1870년 등락을 거듭하는 유가에도 불구하고 존 D. 록펠러와 동업자들은 스탠더드 정유사를 설립했다.

 

 

[CT1-33]0266. [단국대학교 2007-1]

__________ they are widely perceived as gentle creatures, hippopotamuses are responsible for more human deaths in Africa than any other animal.

(A) Despite of                    (B) In spite of                   (C) Nonetheless                  (D) Even though

[CT1-33]0266. [양보 접속사 'even though']

정답 - D : 두 개의 절을 양보 접속사로 연결하고 있다.

A, B : 주어-동사가 따르므로 전치사인 'despite'나 'in spite of'를 쓸 수 없다.

C : 'nonetheless'는 접속 부사다. 접속 부사는 접속사가 아니고 기본적으로 부사에 해당된다.

[해석] 심지어 험하지 않은 동물로 널리 인식되고 있지만 하마는 다른 어떤 동물보다도 아프리카에서 더 많은 사람의 목숨을 빼앗는다.

 

 

[CT1-34]0267. ⋆ [아주대학교 2005-1]

(A)[What] the taste (B)[of] each ingredient helps (C)[produce] a unique flavor, each ingredient retains (D)[its] identity.

[CT1-34]0267. ['what'과 'while']

정답 - A : [What] → [While] : 'What'은 명사로서 쓰일 자리가 없어서 곤란하고 부사절 접속사도 아니다. 문맥상 부사절 접속사인 'While'이 적합하다.

[해석] 각 성분의 맛이 독특한 풍미를 만들어 내는데 도움을 주면서도 그 본질을 잃지 않고 있다.

 

 

[CT1-35]0268. ⋆ [광운대학교 2007-1]

It appears that our visual system is able (A)[to hold a great deal of information], but (B)[that if we do not attend to] this information it will be rapidly lost. Numerous studies (C)[have been done of what a subject can] extract from a brief visual presentation. A typical trial in such an experiment (D)[begins with as the subject starts to fix his or her eyes on] a dot in a blank white field.

[CT1-35]0268. [부사절 접속사 앞의 불필요한 전치사]

정답 - D : [begins with as the subject starts to fix his or her eye on] → [begins as the subject starts to fix his or her eye on] : 접속사 'as' 앞에 'with'를 쓸 이유가 없다. 'with' 다음에 명사가 따를 때나 'with'는 쓰일 수 있다.

B : attend to ~ : ~을 주의하다, 신경 쓰다

C : [Numerous studies] have been done [of what a subject can extract from a brief visual presentation]. : 분리 현상이 발생하고 있다.

[해석] 우리의 시각 계통은 아주 많은 정보를 담을 수 있어 보이지만 이 정보에 집중하지 않으면 이 정보는 빠르게 사라지는 것 같아 보인다. 잠깐 본 것에서 피실험자가 무엇을 끌어낼 수 있는가에 대한 많은 연구가 행해진 바 있습니다. 이런 실험에서 전형적으로 시행되는 것은 피실험자가 흰색의 빈 바탕에 눈을 고정시키면서 시작된다.

 

 

[CT1-36]0269. [세종대학교 2003-2]

____________ a lever is just as important as the amount of effort you apply to it.

(A) Where you move                                         (B) Which you move

(C) Having been moved                                    (D) For moving

[CT1-36]0269. [간접 의문문]

정답 - A : Where(= The place where) you move a lever is ~.

[해석] 지레를 움직이는 장소가 지레에 가하는 작용력만큼이나 중요하다.

 

 

[CT1-37]0270. [명지대학교 2003-1]

We know very little about ________ Shakespeare was or ________ he lived.

(A) who - how                   (B) what - who                  (C) which - how                  (D) which - what

[CT1-37]0270. [간접 의문문 의문사]

정답 - A : 앞쪽은 'was'의 보어 역할을 하는 의문사 'who'가 필요하고 뒤쪽은 의문 방법 부사가 필요하다. 주어 'he'와 자동사 'lived'가 있으므로 의문 대명사인 'who'와 'what'은 곤란하다.

[해석] 우리는 셰익스피어가 누군지 어떻게 살았는지에 대해 거의 아는 것이 없다.

 

 

[CT1-38]0271. [삼육대학교 2004-2]

Photographers' choice of a camera depends on what kind of pictures they want to take, how much control they want over exposure, and __________ they want to spend.

(A) the amount of money                               (B) what money

(C) so much money                                      (D) how much money

[CT1-38]0271. [간접 의문문의 병치]

정답 - D : 간접 의문문이 병치된 경우이다.

B : '무슨 돈'은 의미상 적합하지 않다.

[해석] 사진사가 카메라를 선택하는 것은 어떤 종류의 사진을 찍기 원하는가와 노출을 얼마만큼 통제할 것인지와 얼마만큼의 돈을 쓸 것인지에 달려있다.

 

 

[CT1-39]0272. [덕성여자대학교 2007-1]

Some teachers argue that students who ________ using a calculator may forget how to do mental calculation.

(A) used to                       (B) are used to                     (C) are about to                      (D) cannot but

[CT1-39]0272. ['used' 관련형]

정답 - B : ‘계산기를 사용하는데 익숙한’의 뜻이므로 'are used to using'이 맞다.

[해석] 계산기의 사용에 익숙한 학생들은 암산하는 법을 잊게 될 수 있다고 주장하는 선생님들도 있다.

 

 

[CT1-40]0273. [한국외국어대학교 2006-1]

(A)[In some cultures], the meaning of (B)[an advertisement] is usually found in the exact words that are used (C)[to describing] the product and (D)[to explain why] it is better than (E)[the competition].

[CT1-40]0273. ['used' 관련형]

정답 - C : [to describing] → [to describe] : 'are used'가 수동태로 ‘사용되다’의 뜻이므로 'used' 다음에는 목적 표시의 부사적 용법인 'to 부정사'가 따라야 한다.

[해석] 일부 문화권에서는 광고의 뜻이 상품을 묘사하고 경쟁 제품보다 왜 더 좋은지를 설명하기 위해 사용되는 정확한 단어들 속에서 발견되는 것이 보통이다.

 

Posted by 연우리