표현2022. 12. 26. 14:52
728x90

[본문의 동영상 강의 연우리 영어 유튜브] → https://youtu.be/jpp0M_IM6yg

 

# To make a better myth, the textbooks describe Columbus's ships as tiny and inefficient, when actually "these three vessels were fully suited to his purpose," as naval author Pietro Barozzi has pointed out.

To make a better myth, six of twelve textbooks exaggerate the crew' complaints into a near-mutiny. The primary sources differ. Some claim the sailors threathened to go back home if they didn't reach land soon. Other sources claim that Columbus lost heart and that the captains of the other two ships persuaded him to keep on. (A)[         ] other sources suggest that the three leaders met and agreed to continue on for a few more days and then reassess the situation. After studying the matter, Columbus's biographer Samuel Eliot Morison reduced the complaints to mere gripping: "They were all getting (B)[ ] each other's nerves, as happens even nowadays." So much (C)[ ] the crew's threat to throw Columbus overboard.

#1. 빈칸 (A)에 들어갈 단어는?

#2. 빈칸 (B)에 들어갈 단어는?

#3. 빈칸 (C)에 들어갈 단어는?

[해석] 더 나은 전설을 만들기 위해서 교과서들은 콜럼버스의 배들을 작고 효율성이 없는 것을 묘사하는데 실제로는 해군 학자인 피에트로 바로찌가 지적했듯이 이 3 배들은 콜럼버스의 '목적에 완전히 적합'했습니다.

더 나은 신화를 만들기 위해서 12 권 중에서 6 권은 선원들의 불만을 과장해서 거의 반란 수준으로 만듭니다. 주된 소스마다 주장이 다릅니다. 일부는 선원들이 곧 육지에 도착하지 못하면 귀환하겠다고 위협했다고 주장합니다. 다른 소스들은 콜럼버스가 낙담했으며 다른 2 척의 선장들이 그를 설득해서 계속 항해하게 했다고 합니다. 또 다른 소스에 따르면 세 선장이 만나서 며칠 더 계속 항해하고 상황을 다시 평가하기로 합의했다고 합니다. 문제를 살펴본 콜럼버스 전기학자인 사무엘 엘리엇 모리슨은 선원들의 불평을 그저 주의를 끄는 정로로 전락시켰습니다. "그들은 모두 서로의 신경을 건드리고 있었죠. 심지어 오늘날에도 있는 일이지만요." 콜럼버스를 배 밖으로 던지겠다는 선원들의 위협은 이제 그만합시다.

[정답] 1. (A) : Still 2. (B) : on 3. (C) : for

[어휘 또는 표현]

mutiny [mjúːtəni] : (특히 선원·병사 등의 상관에 대한) 반항, 반란; (일반적으로) 반항, 반역, 폭동; (자동사) 폭동[반란]을 일으키다 : (L movere : to move → F mutin : mutineer(반역자, 폭도, 항명자) → mutine : rebellion) ['attention'(차려) 자세에 막 움직(move, movere)이면 항명이고 반란입니다.]

persuade [pərswéid] : 재촉하여 시키다; 설득하여 시키다, 다그쳐서 시키다; 확신시키다, 납득시키다 : (L per- : thorough, to completion + suadere : to advise → L persuadere) [강화된 충고는 설득으로 결과 발생 의미가 포함된다.]

gripping : [연극·책등이] 흥미[주의, 관심]를 끄는, 매혹적인

[해설]

[some, other Ns, still other Ns]

여러 명을 대상으로 할 때 처음 몇몇은 'some'으로 다른 몇몇은 'other Ns'로 지칭합니다. 나머지 전부 다를 지칭하려면 유한 집합 표시의 정관사를 붙여 'the others'를 사용합니다. '또 다른 이들'을 지칭하려면 'some', 'others', 'still others'로 이어갑니다. 물론 명사가 붙으면 'some', 'other Ns', 'still other Ns'로 이어집니다. 

[get on one's nerves]

신경을 건드리다 : to irritate, grate on, or exasperate one [ㅎ 버스를 타는 게 아니고 '신경을 타면 짜증 나죠.]

Nothing personal, but your voice is really getting on my nerves.

"사감은 없지만 목소리 정말 신경 거슬리네."

Tom's been really defiant ever since he started daycare, and it's starting to get on my nerves.

"톰은 데이케어를 시작한 이래로 정말 시비조여서 내 신경을 거스르기 시작하네."

They were all getting (B)[on] each other's nerves, as happens even nowadays.

[so much for ~]

① ~는 그쯤 해두자 

So much for prayer. What's the next thing? "기도는 그쯤 해두자. 다음은 뭐지?"

② ~는 이만 기대하지 말자(기대 난망), ~는 불가능하다

The rain looks as if it will continue all the afternoon. So much for our game of tennis. 

"비는 오후 내내 내릴 것 같다. 우리의 테니스 게임은 기대 난망이다."

③ (깎아내려) ~는 그런 정도의 것이다

So much for his learning. "그의 학식이란 그런 정도야."

So much (C)[for] the crew's threat to throw Columbus overboard.

3603.** [건국대학교 2020] 

An autistic savant is a person with an unusual ability, skill, or knowledge that is (A)[much more] developed than that of an average person. In fact, many savants have (B)[highly developed] mathematical skills. (C)[The others] are able to retain large amounts of information in their memory. For example, (D)[some autistic savants] can recite entire dictionaries or telephone book word for word. Still others are able to draw detailed maps of an area after (E)[flying over it] once in a helicopter.

3603. [유한 집합 표시의 정관사]

정답 - C → [Others] : 영어에서는 집합의 유한성이 정해지면 정관사 'the'를 사용합니다. 'the 1980s'나 'the three primary colors', 'the two Koreas', 등이 여기에 해당됩니다. 둘을 대상으로 한 명을 받을 때는 'one'을 사용하고 나머지 한 명은 유한집합이므로 (원소 하나 자리 집합) 정관사 'the'를 붙여서 'the other'를 사용합니다. 세 명이라면 'one', 'another' 그리고 'the third'를 사용합니다. 여러 명을 대상으로 할 때 처음 몇몇은 'some'으로 다른 몇몇은 'others'로 지칭합니다. 나머지 전부 다를 지칭하려면 유한 집합 표시의 정관사를 붙여 'the others'를 사용합니다. '또 다른 이들'을 지칭하려면 'some', 'others', 'still others'로 이어갑니다. 본문에서 'The others'는 집합의 유한성을 표시하는데 문맥상 유한성이 표시되면 안 됩니다. '나머지 전부의 savants'가 되어서 곤란합니다.

E : 'flying over it'에서 'over'는 전치사이므로 대명사든 명사(구)든 길이에 상관없이 전치사 뒤에 사용해야 합니다.

[해석] 자폐성 천재는 보통 사람보다 훨 더 개발된 비상한 능력, 기술 또는 지식을 가지고 있는 사람이다. 사실 많은 천재들은 고도로 발달된 수학 기능을 가지고 있다. 일부 천재들은 많은 정보를 기억 속에 보유할 수 있다. 예컨대 일부 자폐성 천재들은 사전이나 전화부 전체를 글자 그대로 암송할 수도 있다. 또 다른 자폐성 천재들은 헬리콥터를 타고 한 번만 그 위를 날은 지역의 세세한 지도를 그릴 수 있다.

[원본]

[ASD is an umbrella term that includes many subcategories. One of these subcategories is autistic savants. Psychologists estimate that 10 percent of people with ASD have some savant abilities.] An autistic savant is a person with an unusual ability, skill, or knowledge that is much more developed [than that of an average person.] [Many savants] are able to retain large amounts of information in their memory. For example, some autistic savants can recite entire dictionaries or telephone books word for word. [Others] are able to draw detailed maps of an area after flying over it once in a helicopter. [Although the autistic savant has these specific abilities or skills, he or she may have difficulty with other types of mental or physical tasks.]

'표현' 카테고리의 다른 글

as follows 2  (0) 2022.12.31
bar 와 barring 2  (0) 2022.12.28
as of late  (0) 2022.12.21
Out with it 털어놔  (0) 2022.12.19
양화사 하향 표현의 예  (0) 2022.12.17
Posted by 연우리