문법2022. 6. 20. 21:32
728x90

[본문의 동영상 강의 연우리 영어 유튜브]  FVhShXTw2uo

#1. The gorilla is something (A)[  ] a paradox in the African scene. One thinks one knows him very well. For a hundred years or more he has been killed, captured, and imprisoned in zoos. His bones have been mounted in natural history museums everywhere, and he always exerted a strong fascination upon scientists and romantics (B)[      ]. He is the stereotyped monster of the horror films and the adventure books, and an obvious (though not perhaps strictly scientific) link with our ancestral past.

  Yet the fact is we know very little about gorillas. No really satisfactory photograph has ever been taken of one in a wild state, no zoologist, however intrepid, has been able to keep the animal under close and constant observation in the dark jungles in which he lives. Carl Akeley, the American naturalist, led two expeditions in the nineteen-twenties, and now lies buried among the animals he loved so well. But even he was unable to discover how long the gorilla lives, or how or why it dies, nor was he able to define the exact social pattern of the family groups, or indicate the final extent of their intelligence. All this and many other things remain almost as much a mystery (C)[   ] they were when the French explorer Du Chaillu first described the animal to the civilized world a century ago. The Abominable Snowman who haunts the imagination of climbers in the Himalayas is hardly more elusive.

 

#2. Beth Foley is often described as a narrative painter because every painting she creates includes people always put in some sort of strange, awkward, or ominous situation.  Most of the time the artist captures a moment that occurs somewhere between the onset of a problem and its solution. In fact, while the literary quality of her work can't be missed, the things she depicts will lead as much (D)[  ] a mystery to the artist as to anyone else.

  Each painting takes a great of time to complete. Working on panels, Foley begins with a pencil drawing, over which she applies very thin successive coats of paint, from a dark initial shade through progressive lighter ones. It takes a long time and a great deal of attention, but in the end this approach gives her great control of nuance and allows the artist to bring each image to crystal clarity. Beth Foley likes to be classified as a realist but not a photorealist. It is her intention to depict the character, object or person to reveal what makes them unique, which is much different from reproducing images only as they appear.

 

#1. 빈칸 (A)에 들어갈 단어는?

#2. 빈칸 (B)에 들어갈 단어는?

#3. 빈칸 (C)에 들어갈 단어는?

#4. 빈칸 (D)에 들어갈 단어는?

 

[#1. 해석] 고릴라는 아프리카에서 상당한 모순 덩어리다. 누구나 고릴라를 잘 안다고 생각한다. 백 년 이상을 살해당하고 붙잡혀서 동물원에 갇혀 왔다. 고릴라의 뼈는 모든  자연사 박물관에 전시되었으며 과학자들과 낭만주의자들 모두에게 항상 강력한 매력을 보여왔다. 고릴라는 공포 영화나 모험 소설에 등장하는 전형적인 괴물이며 우리 선조의 과거와 아마도 엄격하게 과학적이진 않지만 분명한 연관성을 갖고 있다.

  그럼에도 우리가 고릴라에 대해서 아는 것이 거의 없다는 것은 여전하다. 야생 상태의 고릴라의 정말로 만족스러운 사진은 찍힌 적이 없었다. 어떤 과학자도 아무리 용맹하더라도 이 동물을 살고 있는 어두운 정글에서 가까이 그리고 계속해서 관찰을 할 수 없었다. 미국의 박물학자인 칼 애클리는 1920 년대에 2 번의 탐사를 이끌었는데 이제는 그가 그처럼 사랑했던 고릴라들과 함께 잠들어 있다. 하지만 심지어 그도 고릴라가 얼마나 오래 사는지 또는 어떻게 또는 왜 죽게 되는지 알아내지 못했다. 또한 그는 고릴라 가족들의 정확한 사회 패턴을 규정할 수도 고릴라의 지능의 궁극적인 한계를 밝히지도 못했다. 이런 것과 그리고 많은 다른 것들은 프랑스의 원정 가인  차일루가 한 세기 전에 최초로 고릴라를 문명화된 세계에 소개했을 때 미스터리였던 것만큼이나 여전히 거의 미스터리이다. 히말라야의 등반가들의 상상 속에서 출몰하는 무시무시한 설인도 고릴라에 비하면 더 알기 어려운 존재는 결코 아니다.

[#2. 해석] 베스 폴리는 흔히 이야기 화가로 묘사되는데 이는 그녀가 그리는 모든 그림이 사람들, 어떤 일종의 이상하고, 어색하며 불길한 상황 속에 항상 놓여있는 사람들을 포함하고 있어서이다. 대부분 이 화가는 문제의 발생과 그 해결 사이의 한순간을 포착한다. 기실 그녀의 작품의 문예적 가치를 놓쳐서는 안되겠지만 그녀가 그리는 것들은 다른 모든 사람들에게 그러하듯 거의 똑같이 대단한 미스터리를 화가 본인에게도 가져다준다.

  각 그림은 완성하는 데 많은 시간이 들게 한다. 패널 위에 작업을 하면서 폴리는 연필로 먼저 드로잉을 하고 그 위에 매우 가는 페인트를 연속해서 덧칠을 한다. 처음엔 어두운 색조를 사용하다가 밝은 색조들로 나아간다. 많은 시간과 대단한 집중을 필요로 하지만 결국 이런 접근법은 화가 본인이 뉘앙스를 크게 통제하게 해 주고 각 이미지를 아주 명료하게 해 준다. 베스 폴리는 사실주의 화가로 분류되는 것은 좋아하지만 사진가 같은 극단적 사실주의자 화가로 분류되는 것은 좋아하지 않는다. 사물이든 사람이든 독특한 존재로 만드는 것을 대상으로 그리는 것이 폴리의 의도인데 이는 나타나는 모습대로 이미지를 재생하는 것과는 아주 다른 것이다.

[정답]  1. (A) : of      2. (B) : alike     3. (C) : as      4. (D) : of

 

[어휘 또는 표현]

The Abominable Snowman who haunts the imagination of climbers in the Himalayas is hardly more elusive.

'than the gorilla'가 생략되어 있다. 의미상 최상급으로 볼 수도 있다.

[해설]

something of a paradox : 상당한 모순 (거리)

'something'을 'a'와 연결할 수 없어서 한 덩어리 임을 표시하기 위해 사이에 'of'를 사용한다.

much of a paradox : 대단한 모순 

'much'도 'a'와 연결할 수 없어서 한 덩어리 임을 표시하기 위해 사이에 'of'를 사용한다.

I'm not much of a teacher. "ㅎ 대단한 선생님은 아니죠."

upon scientists and romantics (B)[alike ]

'both A and B'와 'A and B alike'이나 'at once A and B'는 같은 뜻이다.

 

[as much N as ~ (등위적 비교)와 as much of N as ~ (명사의 정도 비교)]

It is as much your fault as mine. "그건 내 잘못이기도 하고 네 잘못이기도 하다."

'as much'는 문장의 진리성이 같다는 뜻으로 등위적 비교로 볼 수 있다.

[본문]

All this and many other things remain almost as much a mystery (C)[as] they were when ~

'~했을 때 미스터리인 것'과 '여전히 미스터리인 것'의 진리성을 비교한 것으로 등위적 비교로 볼 수 있다.

The search for God's presence, he understood now, was as much of a mystery as God himself, and what was God, if not mystery? "그는 이제 이해하고 있었다. 신의 존재를 찾는 것은 신 자체만큼이나 대단한 미스터리 임을 알았다. 그리고 미스터리가 아니라면 신은 무엇이었을까요?"

원래 'much of a mystery'가 '대단한 미스터리'로 사용된 것이고 'y much of a mystery'와 'x much of a mystery'가 동등 비교로 연결된 것이다.

Sunspots are almost as much of a mystery now as in Galileo's times.

"태양 흑점은 갈릴레오 시절만큼이나 지금도 거의 같은 정도로 대단한 미스터리다."

[본문]

~ the things she depicts will lead as much (D)[of] a mystery to the artist as to anyone else.

'to the artist'와 'to anyone else'가 대조 부분이고 반복되는 'will lead'는 생략된 동등 비교이다.

 

 

'문법' 카테고리의 다른 글

so much [little] so that ~  (0) 2022.06.22
등위적 비교  (0) 2022.06.20
as much A as B 등위적 비교  (0) 2022.06.20
that : 양보와 이유의 접속사  (0) 2022.06.20
as is the custom 과 as (is) usual  (0) 2022.06.20
Posted by 연우리