연어2023. 5. 15. 02:05
728x90

[본문의 동영상 강의 연우리 영어 유튜브] → https://youtu.be/gge294CmtNU

 

# "So how much debt?" she pressed.

I mumbled the amount.

"Cannot hear," she said.

"At least fifty-five thousand dollars."

Madame Tarakov didn't (A)[      ] an eye. No doubt she was accustomed to dealing in much larger figures. "Your family doesn't help you?"

"That's sort of the origin of the problem. You see, I borrowed against my expectations, and then it turned out I wasn't coming into any money."

"What expectation? You mean inheritance?"

"Right. I thought we had money--no, truthfully, I was always confused about that. I guess we used to, and we don't anymore. But by the time I figured this out I was already heavily in debt."

# 빈칸 (A)에 적합한 단어를 넣으시오.

[해석] "그래 얼마나 빚을 졌어?"라고 그녀는 재촉했다.

나는 금액을 중얼거렸다.

"들리지가 않네."라고 그녀는 말했다.

"적게 잡아 5만 5천 달러."

마담 타라코프는 눈 하나 깜빡하지 않았다. 그녀는 확실히 훨 더 큰 수치를 다루는데 익숙해 있었다. "집에서는 안 도와주고?"

"그게 문제의 원인인 셈이죠. 아시다시피, 전 제 기대치에 비교해서 빌렸고 결국에는 저는 어떤 돈도 물려받을 수 없었죠.

"무슨 기대치? 유산을 의미하는 거야?"

"맞아요. 전 우리가 돈이 있다고 생각했죠. 하지만 사실은 아니었죠. 사실 저는 항상 그게 헷갈렸어요. 우린 전엔 그랬지만 이제는 더 이상 아니죠. 제가 이걸 알아차렸을 때는 저는 이미 많이 빚지고 있었어요.

[정답] (A) : bat

[어휘 또는 표현]

bat¹ : (야구) 배트

bat² : 박쥐; 매춘부

bat³ : [눈을] 깜박이다(wink); [날개를] 파닥거리다

[해설]

[do not bat an eye]

눈 하나 깜박이지 않다, 꿈쩍도 않다; 태연하다 : to show no sign of surprise or worry when something unexpected happens

야구 배트나 박쥐가 아니고 'falcon'(매)이나 여자가 눈을 깜박(blink) 거리거나 파닥(flutter) 거리는 것을 의미한다. 원래 여자가 눈을 깜박이면 예쁜 것으로 생각하죠. 'not bat an eyelid'나 'not bat an eyelash'를 사용하기도 한다.

Mary didn't even bat an eye when I told her I was moving out.

"내가 메리에게 집 나가겠다고 말했을 때 그녀는 심지어 눈 하나 깜박하지 않았다."

He didn't bat an eye when she told him he was being laid off.

"그녀가 그에게 해고라고 말했을 때 그는 눈 하나 깜박이지 않았다."

Richard ate the snails without batting an eye.

"리처드는 태연히 달팽이들을 먹었다."

Madame Tarakov didn't (A)[bat] an eye.

 

'연어' 카테고리의 다른 글

come from [out of] nowhere 불쑥, 느닷없이  (0) 2023.05.19
feel in one's debt 누구에게 빚을 졌다고 느끼다  (0) 2023.05.17
floor the accelerator  (1) 2023.05.13
pay the cover 입장료 [?]  (0) 2023.05.10
raise hell 난리를 치다  (0) 2023.05.08
Posted by 연우리