[본문의 동영상 강의 연우리 영어 유튜브] → 0oWj7hLUwqA
#1. Now Allan and Herbert (A)[each] had a uniform to show that they were proud recruits in the Red Army. Now it was just a matter of the rest of the plan.
Recently Allan had noticed a considerable increase in the number of ships on the way to Wonsan. The soviet Union was officially not in the war on the North Korean side, but lots and lots of war material had started to arrive by train in Vladivostok, where it was then loaded on to ships that (B)[ ] had the same destination. Not that it was actually advertised where they were going, but Allan had the sense to ask the sailors. Sometimes you could also see what the cargo consisted of--for example, rough terrain vehicles or even tanks--while on other occasions they were just wooden containers.
#2. Allan praised Herbert for a job well done and for acting the part well. Herbert blushed, while dismissing the praise, saying that it wasn't hard to play stupid when you are stupid. Allan said that he didn't know how hard it was, because the idiots Allan had met so far in his life had (C)[ ] tried to do the opposite.
# '(A)[each]'를 양화사 하향으로 보고 빈칸 (B)와 (C)에 공통으로 들어갈 단어는?
[#1. 해석] 이제 알란과 허버트는 각자 자신들이 적군의 자랑스러운 신병임을 보여주는 유니폼을 가지고 있었다. 이제 계획의 나머지에 관한 일만 남았다.
최근에 알란은 원산으로 가는 배들의 숫자가 상당히 증가한 것을 목격했다. 소련은 공식적으로는 북한 쪽에서의 전쟁에 개입하지 않았지만 많고 많은 전쟁 물자들이 기차편으로 블라디보스토크로 도착하기 시작했고 거기서 모두가 같은 목적지로 향하는 배들에 실렸다. 어디로 가는지가 실제로 선전되어서가 아니라 알란이 센스 있게 뱃사람들에게 물어보았기 때문이었다. 때로는 선적되는 게 무엇인지, 예컨대 산악 지형 차량들이나 탱크 같은 것들 임을 알 수 있지만 다른 경우에 그것들은 그냥 나무 컨테이너들일 수도 있었다.
[#2. 해석] 알란은 일을 잘 했다고 허버트를 칭찬했다. 허버트는 얼굴을 붉히면서 칭찬을 넘기면서 멍청할 때 멍청한 척하는 것은 어렵지 않다고 말했다. 알란은 자신은 그게 얼마나 어려운지 몰랐던 것은 알란이 그때까지 살면서 만났던 멍청이들은 모두 그 반대로 하려고 했기 때문이었다고 말했다.
[정답] (B)와 (C) : all
[해설]
[양화사 하향(Quantifier float)]
All of them are rich. → They all are rich. → They are all rich.
Both of them are rich. → They both are rich. → They are both rich.
Each of them is rich. → They each are rich. → They are each rich.
이처럼 수나 양을 나타내는 양화사가 아래로 내려가는 현상을 '양화사 하향'(Quantifier float)이라 칭한다.
Each of the students is participating in a project. "그 학생들은 각자 한 프로젝트에 참여하고 있다."
주어가 'Each'로 단수여서 'is'를 사용하고 있다.
→ The students each are participating in a project.
'each'가 동격부에 위치했을 때 주어는 'The students'이고 동사는 'are'를 사용한다.
→ The students are each participating in a project.
'each'는 이처럼 기능사(진행 조동사 'are') 다음에 위치시킬 수도 있다.
Both John and Bill are my cousins. "존과 빌은 둘 다 내 사촌이다."
→ John and Bill are both my cousins.
Both my fiance and I have been married before. "내 약혼자와 나는 둘 다 전에 결혼한 적이 있다."
My fiance and I both have been married before.
My fiance and I have both been married before.
Each of the students has been given 100 dollars. "그 학생들 각자는 100 달러를 받았다."
The students each have been given 100 dollars.
The students have each been given 100 dollars.
[양화사 하향과 양화 부사]
All of them are rich. (양화 대명사)
They are all rich. (양화 부사)
Most of them are rich. (양화 대명사)
They are mostly rich. (양화 부사)
양화사 'most'는 'all'과 달리 양화 부사로 쓰일 때는 'most'가 아니고 'mostly'로 바꿔서 하향시킨다.
cf. They are most rich. (강화사 most) "그들은 아주 부자다."
Most colonization was about greed. ('colonization'은 불가산 명사)
Colonization was mostly about greed. "식민지화는 대부분 탐욕 때문이었다."
Colonization was *most about greed. ('most'는 'about'를 수식하지 못한다.)
Lawyers think lawsuits are mostly about greed. "변호사들은 소송은 대부분 탐욕 때문이라고 생각한다."
[본문]
~ because the idiots Allan had met so far in his life had (C)[all] tried to do the opposite.
" ~ 알란이 그때까지 살면서 만났던 멍청이들은 모두 그 반대로 하려고 했기 때문이었다고 말했다."
여기서 'all'은 '양화 부사'로 기능사 'had' 뒤에 위치하고 있다.
~ it was then loaded on to ships that (B)[all] had the same destination.
"~ 거기서 모두가 같은 목적지로 향하는 배들에 실렸다."
여기서 'that'는 주격 관계사고 타동사(had)와 목적어(the same destination)가 있으므로 '양화 부사'인 'all'만이 여기에 사용될 수 있다. 두 개의 절로 나누면 'they all had the same destination.'이 된다.
'문법' 카테고리의 다른 글
강조 구문과 생략 표시 기능사 (0) | 2021.04.21 |
---|---|
from ~ hung 주어 : 도치형과 전치사 (0) | 2021.04.19 |
'last and'(마지막 앞의 and) SAT 문제 ★★★ (0) | 2021.04.17 |
anaphora(전방 조응)와 cataphora(후방 조응) [ㅎ 참고만 하세요.] (0) | 2021.04.16 |
not only that, (but) ~ 그것뿐만 아니라 ~ (0) | 2021.04.14 |